Üzleti weboldal készítés – 11 kritikus pont, ahol elbukhat a vállalkozás honlapja! ⋆ OVGO

Üzleti weboldal készítés – 11 kritikus pont, ahol elbukhat a vállalkozás honlapja!


Sokan kevés technikai, és üzleti tudással állnak neki az első üzleti célú weboldaluk elkészítésének. A céges, vagy webshop oldalak esetében vannak fő pontok, amiken érdemes végigmenni a weboldalkészítés során.

Amikor elkészíted az első üzleti célú weboldalad, legalább ezekre a pontokra figyelj, amiket ebben a cikkben írok le.

1. Piackutatás a weboldal készítés előtt

Érdemes egy piackutatást csinálni a weboldal elkészítése előtt, mert ha egy előre kitűzött célt szeretnénk elérni – mert ugye ezért csinálunk üzleti célú honlapot különösebb információgyűjtés nélkül, akkor abba a hibába eshetünk, hogy vagy nem lesz a weboldalnak látogatója, vagy nem fog az oldal profitot termelni.

Ha nem lesz látogató, vagy nem lesz bevétel, akkor miért raktad az időt a weboldalkészítésbe?

Határozd meg pontosan ki a célpiacod, nekik mi a legnagyobb problémájuk, mert ehhez kell a weboldal tartalmát elkészíteni, a honlap szövegét megírni. Nézd meg, hogy oldják meg a problémájukat, milyen konkurens weboldalakon vásároltak, és annak mi volt a folyamata, így átfogóbb képet kapsz a honlapod kialakításáról.

Keresd meg, hogy a célpiacod milyen kulcsszavakra keresve jut el a konkurens oldalakhoz. – Ehhez segítséget kapsz az OVGO keresőoptimalizálás alapok cikkében.

2. Termékfejlesztés (termék piramis - értékesítési tölcsér)

Bármilyen iparágban dolgozol, bármiről szól a honlapod, létre kell hoznod egy termékpiramist. Értékesíthetsz egységenként, vagy építhetsz értékesítési tölcsért – mindegy, a lényeg, hogy ha több terméked van az a jó, tudod a vállalkozásban a legrosszabb szám az 1. (Egy termék, egy ember, egy online marketing csatorna.)

Legyen ingyenes bevezető terméked, amit az kap, aki megadja az e-mail címét, és erre építsd rá a többi terméked/szolgáltatásod. – Wolf Gábor idehaza ezt találóan csalinak nevezte el.

Idővel rendelkezni fogsz egy e-mail listával, amiben lévő személyeknek újra kommunikálhatsz, edukálhatod őket, majd értékesíthetsz.

A honlap szempontjából is fontos tényező a termékpiramis, vagy termékmátrix, mert az oldal szerkezetét ehhez igazodóan kell kialakítani.

3. Domain név választás

Az üzleti/bemutatkozó weboldal készítés következő fontos lépése a Domain név választás.

El kell dönteni a név választáskor, hogy márkát építünk, vagy a keresőoptimalizálást szeretnénk elősegíteni.

Érdemes a cégnevet leregisztrálni, és a termékre/szolgáltatásra utaló nevet is.

A honlapunkat az előzőleg meghatározott cél figyelembevételével a megfelelő Domain névre helyezzük el, a többi regisztrált nevet 301-es átirányítással a végleges domain nevű honlapra irányítjuk.

  • Márkaépítésre példa: Honlapot a cégneved.hu Domainra helyezzük, és az tevekenyseged.hu nevet ráirányítjuk a honlapra.
  • Keresőoptimalizálás szempont: Honlapot a fő tevékenységére utaló tevekenyseged.hu (pld: keresooptimalizalas.hu) névre helyezzük a cégneved.hu kerül átirányításra.

Fontos tényező keresőoptimalizálás szempontból, hogy a www. előtag is külön honlapnak számít, ne jelenjen meg a weboldal 2 domain név alatt, mint például www.tevékenységed.hu és tevékenységed.hu 

Döntsük el, hogyan szeretnénk a honlapot megjeleníteni, és csak az egyiket használjuk, a másikat az előzőekben javasolt 301-es átirányítással irányítsuk a másikra.

Továbbiakban vásároljuk meg a cégnév, esetleg a tevékenységi név ékezetes változatait is, így a konkurencia nem tud lecsapni rá.

Ne válasszunk olyan nevet, ami nehezen megjegyezhető vagy hosszú, valamit máshogy írjuk, mint ejtjük. Ezekben az esetekben nagy az elgépelés veszélye, így más honlapra, vagy nem létező weboldalra jutnak, akik a mi oldalunkat keresik.

4. Tárhely választás üzleti szempontból

Üzleti weboldal esetében ne használjuk ingyenes tárhely szolgáltatót, a céget minősíti, ha havi szinten nem vagy hajlandó 2-3.000 Ft-ot szánni egy stabil, mindig elérhető tárhelyre.

2012-óta egyre több a palettán az SSD alapú tárhely, amik akár 10-20x is gyorsabbak a régi szervereknél. Már a kezdetekkor helyezzük a weboldalunkat SSD alapú tárhelyre, mert a honlap költöztetéssel későbbiekben csak gondot veszünk a nyakunkba.

Ellenőrizzük le a technikai paramétereket a tárhelynél, az alapkövetelményeknek megfelel-e. Általában az SSD tárhelyszolgáltatók már ügyelnek a részletekre, és megfelelnek a legújabb követelményeknek.

Az SSD alapú tárhely a keresőoptimalizálási céljainkat is támogatni fogja. Már sokat számít a weboldal sebesség a Google helyezésekben. Az SSD alapú tárhelyek sokkal gyorsabbak, mint a hagyományos szervereken elhelyezett weboldalak.

Tárhely vásárlás után szerezzük be az alábbi adatokat, vagy hozzuk létre magunk.

  • FTP kapcsolat (itt tudjuk a tárhelyre felmásolni a weboldalunkat)
  • MSQL adatbázis (honlap telepítéskor szükség van a kapcsolódási adatokra, többek között itt tárolódik a honlapunk szövegezése is, sok egyéb adat mellett)
  • E-mail cím (Domain nevünk alapján létrehozott üzleti E-mail, például: info@tecéged.hu)

Ha ezek az a fenti infók nagyon idegenek neked, nézz szét a WordPress weboldal készítés alapok képzésben.

5. Weboldal készítés (WordPress vagy egyedi fejlesztés)

El kell döntenünk mennyi pénzt szánunk a weboldal elkészítésére. Komolyabb honlapok esetében le is programoztathatjuk, de akár ingyenes keretrendszerrel is készíthetünk egy nagy tudású céges weboldalt.

Hosszú évek óta bizonyított a WordPress, ezt tudom javasolni én is. Ha más cég végzi a telepítést és beállítást, abban az esetben is 30-50.000 Ft-os költséggel kész egy profi üzleti weboldal.

Újra vissza kell térni a keresőoptimalizálás szabályokra. Ügyeljünk arra, hogy a weboldal forráskódjában minimális hiba legyen, és ne legyen lassú a weboldal. A Google már figyelemmel kíséri ezt, és hatással van a rangsorolási eredményekre is.

OVGO.hu Google sebességteszt

OVGO.hu Google sebességteszt

Weboldalunk fő oldalait úgy alakítsuk ki, hogy lehetőleg legyen ingyenes tananyag feliratkozási lehetőség. Külön oldalakra helyezzük a Szerzői jogi, Adatvédelmi nyilatkozat és ASZF oldalakat. – Sokszor találkozok olyan weboldalakkal, hogy ezek az aloldalak még létrehozva sincsenek.

Külön oldalt kapjon a kapcsolat, ahol üzenetküldési lehetőséget is biztosítunk a céginformációk feltüntetése mellett.

Újra keresőoptimalizálás szabály, vezessünk blogot a saját weboldalunkhoz illeszkedően. A saját szakmájáról mindenki tud havi 1-4 bejegyzést írni, vagy többet. A keresők elejére azok a honlapok tudnak feljutni, akik folyamatosan minőségi tartalmat szolgáltatnak. Blog vezetése kötelező!

A blog vezetése, a tartalommarketing már kötelező napjainkban. Nem a Google-nek írunk tartalmat, hanem az embereknek.

6. Webergonómia (felhasználóbarát weboldal)

Úgy alakítsuk ki a weboldalt, hogy ha a látogató bármilyen célt el akar érni, maximum 3 kattintásból meg tudja azt tenni. Amennyiben ezt nem oldjuk meg, nagy eséllyel a látogató bezárja az oldalunkat. Az ilyen távozó látogatókat (lepattanó látogató) már figyeli a Google. Nagyszámú lepattanó látogató esetén a Google helyezésünket is leronthatja.

Menük mindig ugyanott jelenjenek meg, fő menüpontok a fejlécben, a folyamatosan változó blog bejegyzés, hozzászólások menüpontok az oldalsávban.

Láblécben helyet kaphat az Általános Szerződési Feltételek, illetve a Szerzői Jogi oldal. A lábléc tartalmazhatja még a keresőoptimalizálás szempontból fontos webhely térképet, és a hírcsatorna elérését is.

A szövegek jól olvashatóan lehetőleg világos háttéren sötét betűtípussal legyenek írva, ne használjuk rejtett szövegeket, mert ezért a Google büntet.

Használjuk tagolást a szövegben (h1-től h6 címsorig). Keresőoptimalizálás szempontból is fontos a tagolás, illetve az olvashatóság miatt is.

7. Keresőoptimalizálás 1. részfeladat

Határozzuk meg első lépésként a célcsoportunk, és termékünk/szolgáltatásunk legfontosabb kulcsszavait, amire sokan keresnek.

A weboldalunk minden oldalához társítsunk 1db maximum 2db fő kulcsszót, amelyik illik a tevékenységünkre, és oldal tartalmára. Írjuk meg a kulcsszavak és a weboldal céljainak megfelelően az oldal szövegét, és töltsük fel a honlapra.

Ne másoljunk más honlapokról szöveget, mert ez a Google bünteti. Mindig legyen célja a honlap egyes oldalainak, és azt, szem előtt tartva, a kulcsszavakat használva írjunk szöveget. – Nem a Google-nek írunk szöveget, hanem az olvasóknak. 

Érdemes még ebben a fázisba a keresőrobotok tiltása, amint a végleges javított, tesztelt szöveg kerül a weboldalra, csak akkor engedélyezzük a feltérképezést.

8. Kulcsszó és weboldal tesztek

Google Ads fizetett hirdetéssel teszteljük le a kulcsszavainkat. 10.000-20.000 Ft értékű összeg már pontos eredményeket tud adni. Igaz hogy ez a részfeladat pénzbe kerül, de érdemes megcsinálni, mert így később nem érnek kellemetlen meglepetések. Nem esik az meg, hogy a honlap a Google első helyén van, de nincs látogató.

Amint kész a weboldalunk szerkezete, fő oldala, és kitöltöttük értékesítési szövegekkel, teszteljük le ismerősök által is. Kérjük meg ismerőseinket különféle feladatokra, mint például iratkozzon fel hírlevélre, rendeljen meg egy terméket. Ne segítsünk nekik, csak figyeljük az egérmozgást. Amennyiben nem tudják megoldani a kérésünket, vagy nem találnak menüpontokat, módosítsuk a weboldalt. 

Profik tesztelhetnek hőtérképes szoftverekkel is. Én erre a Hotjar hőtérképes szoftverét ajánlom.

Hotjar - Hőtérképes analitikai szoftver

Hotjar - Hőtérképes analitikai szoftver

Így a nagyobb hibák könnyen kiszűrhetők az oldalon. Ne hallgassunk a tanácsaikra, az ismerősök mindig pozitívan fogják bírálni a honlapot, és nem reális javaslatokat mondanak.

A nagyobb hibák kijavítása után teszteljük idegenekkel újra a honlapot az előző példa alapján, itt már figyelhetünk a véleményekre. Újra javítsuk az új tapasztalatok alapján a szöveget, és honlap felépítést is.

9. Keresőoptimalizálás 2. részfeladat

Érdemes a tesztelések és javítások után egy honlap felépítés elemzést készíteni – Az OVGO klubban, ezt bemutatom lépésről lépésre, – hogy a még szemünk előtt rejtve maradó hibákat is kijavítsuk. Ilyen hibák általában, hogy ne legyen oldalaként 100 db linknél több, ez gyengíti a weboldalunk egyes aloldalait. Ne legyenek belső duplikációk, kevés tartalommal rendelkező belső oldalak.

A Google azt mondja, a weboldal egy oldala csak egy dologról szólhat. Duplikátumokat létrehozhat a weboldalunk is. A honlap technikai elemzésével ezeket fel lehet ismerni, és javítani, így nem kap a honlap érte büntetést.

Következő keresőoptimalizálás folyamat a weboldal szöveges részének, a kiválasztott kulcsszavakra való optimális beállítása.

A kiválasztott kulcsszavakhoz állítjuk be a tartalmat. Annyi szöveget írunk, amennyit a versenytársak használnak a Google elején. Nem zsúfoljuk a kulcsszavakat. Címsorokkal tagoljuk a tartalmat, amikben kulcsszavakat használunk. Szövegkörnyezetet állítunk be. – Ha részletesen ezek érdekelnek, akkor erről van szó az OVGO klubban.

Nagyon fontos a szövegezés pontos beállítása, mert ha kevés kulcsszót használunk, akkor a kereső azt mondja nem elég optimális arra a kifejezésre a weboldal, ha sokat, akkor pedig azt mondja túloptimalizált, kulcsszóhalmozás van.

10. Google Ads vagy Facebook hirdetés

Mivel a keresőoptimalizálás hosszú, időigényes feladat, ezért érdemes még a honlap indulásakor fizetett hirdetéseket használni.

A keresőoptimalizálásnál kiválasztott kulcsszavainkra indítsunk el Google Ads hirdetést, így a releváns látogatók mozgását tudjuk, már a keresőoptimalizálás kezdetén tesztelni.

Amennyiben kevés a konverzió a weboldal oldalain, nem lépnek tovább, bezárják az oldalt, nem iratkoznak fel, még mindig módosítsunk az oldalon.

Amint javulnak a konverziós eredmények, már a keresőoptimalizálás előtt bevételre tehetünk szert. A látogatók feliratkoznak a hírlevélre, igénylik a tanulmányunkat a vásárlási folyamat megindul. Elkezd nőni a hírlevél listád.

A hirdetésből érkező látogatók mozgását folyamatosan kövessük, és mindig egy összetevőt módosítva próbáljunk a konverzión javítani.

Keresőoptimalizálásra alapozunk, de a fizetett hirdetések költségét se felejtsük ki a weboldal indítás költségei közül.

11. Keresőoptimalizálás 3. részfeladat

Kezdjük el a weboldal népszerűsítését. Helyezünk el releváns (honlap témájába illő) oldalakon a mi oldalunkra mutató linket. Ügyeljünk az új linképítési szabályokra.

Fapados módszer a relevancia meghatározására:

Akkor ad át jó értéket egy link a helyezés szempontjából, ha a lionket kihejező weboldal tartalom oldal title tag-je, lehetőleg a tescription tag-je is, tartalmazza a céloldal (te tartalmad) kulcsszavát. Ezt a kulcsszavat tartalmaznia kell a link szövegének és pár szótoldalékkal, a mi honlapunk title és description tag-jének is.

Linképítés fő szabályai még, hogy a link szövege ne csak a fő kulcsszót (direkt, egyszavas kulcsszó) tartalmazza, hanem valami szövegkörnyezetbe használjuk. Ne építsünk linket kizárólag a honlap főoldalára. Használjuk ki a mélylinkelés lehetőségeit.

Lehetőleg úgy építsük a linket, mintha a honlapunkról beszélnének, a linkek természetesen, a mi segítségünk nélkül jöttek volna létre.

Kezdjük el írni a honlap témájáról a blogot, és helyezzünk el értékes oldalakon, azokra mutató linket is.

12. Összegzés és utószó

Weboldalt készíteni már nem nehéz feladat. Pár cikket elolvasva egy hétvége alatt elkészítheted a honlapod.

Ha a weboldal üzleti célokat szolgál, akkor figyelni kell pár dologra, hogy a weboldal ne a vállalkozásodra szánt pénzt égesse, hanem a lehető legrövidebb időn belül pénz termelhessen.

Ez a cikk példálózó jelleggel tért ki a kritikus fő pontokra, ahol elbukhat a dolog, ha magadnak készíted a honlapodat.

Fusd át a cikket, ha kimaradt valamelyik folyamat nálad, akkor pótold, és valószínűleg azonnal érezhető lesz a változás. Ha részletesebben érdekel a téma jelentkezz be a Facebook csoportunkba, töltsd le az ingyenes anyagainkat, amik további segítséget fognak adni.

>